Sidevisninger i alt

søndag den 5. december 2010

Søndags-snevejrs hilsen ...

Det er sørme, det sandt december .... rigtig meget december endda! Vi kan ikke komme uden om det, og i grunden er det vel også rigtig hyggeligt. Og det skal da kunne ses hos Tante Sød!

Så for det første har min logo-orm fået nissehue på - er den ikke helt vildt sød? Tak til min ven Kristen for assistance til den sag:-)

For det andet fik jeg i går lavet et par juledekorationer, og det gør faktisk noget for éns stue. Jeg er bestemt ikke den, der går amok i julepynt, men nu hvor de er lavet, så glæder jeg mig over at gå og se på dem, og allermest at tænde lysene.

Og det mest hyggelige var måske at lave dem sammen med en af mine skønne veninder. Hendes far har en skov med juletræer, så hun kom med gran og ler, og så havde jeg indkøbt buksbom, enebærgran, grene med røde bær, og resten fandt jeg i gemmerne. For en del år tilbage gik jeg til blomsterbinding i flere år, og var meget passioneret omkring det. Så der ligger lidt på lager fra den gang, og nu er det stort set kun til jul at jeg laver dekorationer. Men vi havde sådan en hyggelig eftermiddag med masser af snak om verdenssituationen alt imens vi drak te og indtog et nybagt brød. Og kattene Emil og Olivia synes, det var fest uden lige med alle de lækre dufte af skovens dyr, der tydeligvis sad på grangrenene.

Nu er det søndag, jeg havde planlagt at skulle begynde at købe julegaver, men igen sneer det bare ud i én køre - og det holder mig altså indendøre lige nu. Jeg kan sagtens se at det ser smukt ud med sneen, men hvor jeg dog hader at skulle ud at køre i det her vejr - det kan virkelig stresse mig, og jeg synes bare at alting bliver så besværligt og det hæmmer mine udfoldelsesmuligheder. Men ok, når jeg nu ikke kan kontrollere det, så øver jeg mig i at slippe det og tage en snevejrsdag ad gangen! Og på grund af snevejret fik jeg også lige bagt en plade morgenbrød - godt nok noget usundt hvidt noget af slagsen, men det må så også være ok i dag:-)



Rigtig glædelig december og julehygge til jer alle - særligt til dem, der er sneet inde!

Søndagshilsner
Tante JuleSød

PS: Følg snart med på bloggen igen - inden længe er der julegave-lodtrækning hos Tanten Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...