Sidevisninger i alt

onsdag den 16. februar 2011

Præsenterer mine pelsbørn

I dag får du ingen opskrifter, ingen sure opstød, ingen håbefulde opfordringer til økologi eller bønner om at støtte velgørende organisationer:-)

I dag får du bare et hyggeligt billede af mine to elskede katte, lyse Emil på 10 måneder og mørke Olivia på 7 år. De var så søde, da de lå her sammen - mens jeg i aften var i køkkenet i 3 timer, tog de plads i sofaen i gæsteværelset lige ved siden af. Pyha, de er vist også ved at blive lidt tykke - man plejer at sige, at ejeren kommer til at ligne sit dyr, men her er det da vist desværre omvendt!

Vi har ellers et fast ritual hver dag, som går ud på at de bliver håndfodret med en lille portion rejer lige så snart jeg kommer hjem fra arbejde - nogen gange tror jeg faktisk Olivia lever alene for det øjeblik på dagen:-) Men i dag vidste jeg, at jeg skulle være længe i køkkenet med den kreation, jeg havde sat mig for, selv om det faktisk tager for lang tid at lave det hele på en hverdagsaften. Men nu havde jeg besluttet mig, og så tror jeg bare de droppede mig efter at have ventet forgæves på rejer alt for længe. Men selvfølgelig har de lige fået dem, og det så ud som om det var ventetiden værd. Det er sådan en glæde at se, hvor meget fornøjelse de har af hinanden. Olivia er virkelig blomstret op efter Emil er flyttet ind - hun er blevet meget mere social, kontaktsøgende, legesyg og tydeligvis bare godt tilpas. Så for mig er det lykken at de har hinanden, det hjælper lidt på den dårlige samvittighed over at være væk mange timer hver dag.

Mine dyr kommer vist før alt andet - det er ikke altid mine omgivelser kan forstå det, men det er jo så bare ærgeligt. Jeg knus-elsker dem virkelig, og jeg synes man har en forpligtelse til at give dem det bedste man kan, når man har taget dem til sig. Og så håber jeg sådan at jeg kan få solgt min lejlighed, så vi kan komme til at få en lille have, og de også kan komme ud og opleve verden.

Nu orker jeg ikke mere for i aften, selv om kage-kreationen ikke er helt færdig. Jeg må snige mig til at gøre den færdig i morgen, selv om jeg allerede nu ved, at jeg ikke har tid, fordi jeg får gæster efter arbejdstid, og den skal jo være klar til at komme med på arbejde fredag morgen! Den bliver nok ikke helt så tjekket, som den var inde i mit hoved, men håber den bliver fin alligevel:-)


Mange misse-hygge-hilsner
Marianne Print denne artikel

5 kommentarer:

  1. Åh, hvor er de skønne. Dejligt at de vil ligge sammen. Mine katte kan ikke udstå hinanden. Men pyt med det, så længe de ikke slås. Pøj pøj med kagen :-)

    SvarSlet
  2. Godmorgen Klidmoster
    Ja det ser ret idyllisk ud lige her, men jeg må jo også se i øjnene at det ikke er hver dag billedet er sådan her. Den frække og stadig vilde Emil er nogle gange rigtigt hård ved den gamle kat, så hun hyler op!
    Jeg ved godt, der er nogle katte der helst undgår hinanden, og at de jo som sådan ikke er flokdyr, selv om vi andre synes det kunne være så yndigt:-) Godt du bare elsker dem som de er!
    jo tak - kagen driller squ godt nok! Den bliver i hvert fald ikke så yndig som jeg havde tænkt mig og nu er jeg sur på den .....
    Ha det godt - håber du er ok selv om der sker mange ting for dig kan jeg forstå
    KH Marianne

    SvarSlet
  3. Hvor er de søde og lækre! Jeg ville gerne have en kat til, men kæresten mener at det er synd for prinsessen der nu er en 10-årig diva - og han har nok ret ;-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  4. Kære Birthe
    Ja, jeg synes også ellers at alle skulle unde sig selv glæden ved 2 misser, men jeg tror også det er rigtigt at når prinsessen er 10 år, så er det stressende med en killing.... selv om mine har stor glæde af hinanden, har der været dage hvor hun har villet flytte hjemmefra fordi Emil er så vild. Men nu er han jo allerede ved at blive meget meget mere rolig..... så det går bedre og bedre med dem... du elsker jo heldigvis din mis præcis som hun er....
    kh Marianne

    SvarSlet
  5. Årh, nu får jeg vildt lyst til at få kat igen. Det er bare et fantastisk dyr! Du skriver, du har taget dem til dig - er det tilløbere? eller?

    Kram
    Gitte

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...