Sidevisninger i alt

onsdag den 6. april 2011

Fancy cheeasecake a la Klidmoster

Jeg tror, at den første blog jeg nærmest tilfældigt stødte på var Klidmoster's. Love at first sight:-) Den er inspirerende, innovativ og både billeder og tekst er af høj kvalitet. Jeg kigger næsten dagligt forbi, og savler oftest over hvad jeg ser og forestiller mig.

Denne her smukke og nærmest kunstfærdige udgave af en cheesecake diskede Klidmoster op med for nylig, selv om det ikke er "det søde køkken", der dominerer bloggen. Men den her var mere Love At First Sight! Den besluttede jeg med det samme at jeg bare måtte prøve at efterligne efter bedste evne - det var bare at vente på den rette lejlighed til at have nogen at servere den for.

Så i lørdags til vores gamle-studievenner-reunion blev den testet! Og hold nu op, hvor jeg synes den var et kæmpehit på alle måder. Den er smuk at skue (ikke så fin som Klidmosters, men af en lalleglad amatør at være, så synes jeg det var meget godt klaret!) og så var sammensætningen af alle de forskellige smage bare helt i top.

Her bliver vidunderet præsenteret i min version ...

Kagen består af en bund af sprød mandel- og kakaocrumble, dernæst en næsten fromage-agtig midte med masser af smag fra citron, og så er den toppet med først hindbærcoulis, mere kakaocrumle, brændt hvid chokolade, appelsinfileter, friske hindbær, nougat og frysetørrede hindbær.

En fantastisk kombi af sødt, syrligt, blødt, sprødt og knasende ....
Den største kompliment kagen fik var da en af mine gæster, som normalt slet ikke er dessert-elsker, tog 2. gang!!! Så vidste jeg at den var godkendt.

Opskriften kan du finde hos Klidmoster i henholdvis DETTE HER indlæg og også DETTE HER indlæg.

Jeg lavede 3 små ændringer:

1. I stedet for granatæblesirup (som jeg ikke havde) lavede jeg en hindbærsirup

2. Mine friske hindbær var meget små, så derfor kunne jeg ikke rigtigt fylde dem med chokoladecreme. Jeg brugte istedet den bløde nougat i helt tynde "krøller" bare som den var. Det vil jeg ikke gøre næste gang, da den var lidt for fed

3. Jeg tilsatte ekstra citron til fyldet, da jeg godt kan lide det ret syrligt

Print denne artikel

3 kommentarer:

  1. Nørj... din version ser også god ud. Den er også på min dessertliste

    SvarSlet
  2. Wow, hvor er den flot! Jeg er glad for at du kan lide dem :-) Tusind tak for den positvie omtale. Jeg er glad for at du kan lide de ting eg laver.

    Glad hilsen
    Malou

    SvarSlet
  3. Hej SushiStegen - kan kun bakke dig op i projektet! Den tar' lidt tid, men er ikke svær soms sådan ... og i hvert fald arbejdet værd:-)

    Tak for hilsen, Malou - glad hilsen tilbage til dig

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...