Sidevisninger i alt

fredag den 22. april 2011

Louisa Lorang's nye kogebog

Se lige det her "påskeæg", jeg har været så heldig at få i min postkasse! Jeg deltog i en lille gimmick på Louisa Lorang's blog,  og vandt sørme en af de kogebøger, hun havde på højkant. Og det er jeg rigtig glad for:-)

Jeg har før skrevet om Louisa, fordi jeg er vild med hendes opskrifter. Hun skaber og udvikler meget i den ånd, jeg selv gerne vil arbejde hen imod. Her er fokus på kvalitet, enkelthed, klassiske og moderne retter i en herlig blanding. Måske har du set hende på Go' Morgen Danmark, i Femina eller hvis du får varer fra Aarstiderne.com.

Louisa er lige som mig i virkeligheden en gammel dame (ja, undskyld Louisa, men jeg ved, du selv har sagt det:-)) der elsker kalvefrikassé, lammekølle, kyllingesalat og den slags - og tør stå ved de her old shool-retter - måske med et twist. Den kalveskank, jeg købte sidste søndag, da jeg var på besøg i gårdbutikken hos Kærsgård i Haslev, skal helt sikkert meget snart omsættes til en smuk sag efter Louisas anvisninger. Men her er også nye ting, der frister - fx skal jeg prøve halloumi med tomater og mynte ... det lyder super. For ikke at tale om de hjemmelavede burgere ... Og så bruger Louisa generelt mange krydderurter i sin mad, og det vil jeg rigtigt gerne selv blive bedre til!

Bogen indholder lige så mange opskrifter med et asiatisk præg, som også hører til mine egne storfavoritter. Se fx her opskriften på kylling i grøn karry - og med anvisningen til, hvordan du laver din egen hjemmelavede grønne (og røde) karrypasta, som jeg helt sikkert skal prøve. Men her er også thai suppe. and i sød basilikum og hjemmelavet sød chilisauce. I øvrigt er bogens lay-out bare rigtigt indbydende med spiselige billeder af Anders Schønnemann.

I mine øjne har Louisa fingeren helt på tidens puls - bogen er opdelt efter, hvor lang tid maden tager at tilberede. Et afsnit med max 15 minutter, max 20, max 30, minimum 40 minutter og så den langsomme med mad til 2 dage. Og da TID desværre er en af vores mest mangelfulde ressourcer - sådan tror jeg i hvert fald mange børnefamilier må have det - så er den her bog lige spot-on!

Jeg går stærkt ind for at alle selv laver deres egen hjemmelavede mad fra bunden - både børnefamilier og også singler som mig selv. Her er en bog, der giver gode bud på lækker kvalitetsmad, som er lige så hurtigt at lave som at smøre en rugbrød eller ringe efter en pizza. Og Louisa's mad er med garanti bedre end begge dele.

Alt i alt kan jeg varmt anbefale Louisa's bog som påskeæg til dig selv, hvis du synes, du er blevet snydt - eller som en skøn værtindegave.

Fredelig langfredag til alle Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...