Sidevisninger i alt

lørdag den 14. maj 2011

Anmeldelse: Cafe Mæt i Valby Kulturhus

Forleden var jeg ude med en veninde, fordi vi bagefter skulle til spirituel koncert med Deva Premal, Miten & Manose. Det passede med at vi kunne bruge et køb gennem Sweetdeal.dk. En middag med steak til hovedret og en spændende dessert kostede 90 kr, og det er da bestemt en god pris for 2 retter.

Jeg kigger helst efter de positive ting i livet - så lad os derfor starte med desserten! Beklager den ringe billedkvalitet, men faktisk var desserten virkelig lækker, omend den var temmelig pudsigt serveret på den store sølvbakke! Det var forskellige friske bær bagt i en mandelmasse med blød lakrids på toppen og ved siden af en kugle god vanilleis og lidt sprødt knas på siden. Desserten var en anelse lun, da den kom, og gemte på skønne skefulde med hindbær og blåbær, som lå i denne her mandel-dej-mousse, hvis du kan fornemme, hvad jeg mener:-) Og som sagt med et fint strejf af lakrids, som var en kombination, der fungerede rigtigt godt. Og lækkert med den kolde is-creme indimellem de andre bidder.

Det var også det bedste, der var at sige om besøget på Cafe Mæt. Hvis stedets eneste ambition er, at leve op til navnet, går det fint - portionerne var store, og man kunne nemt blive mæt. Men hvis de vil noget mere, skal de øve sig! Jeg var glad for at kuvertprisen kun var 90 kr, selv om jeg kan se på deres menukort at retterne normalt koster det dobbelte. Min medspiser fik en tallerken med fish & chips, som hun synes var "nogenlunde" og som hun blev mæt af!

Herunder et lille indtryk af indretningen - hyggeligt og pænt nok og passer fint til at det ligger i Kulturhuset i Valby. Kort efter vi kom kl 18 myldrede det ind med folk, og der var næsten fyld til sidste plads - vi fandt så ud af de har levende jazz-musik onsdag aften, og det trak tydeligvis mange lokale til, som kom og spiste lidt, og bagefter hyggede med at lytte til fin jazz-musik.

Da vi kom ind ad døren stod tjeneren oppe bag baren og kiggede i nogle papirer. Og selv om vi stod lige op ad ham, gik der lang tid inden han kiggede op, og ikke et ord om velkommen eller noget i den retning. Blot et stresset "har I bestilt bord", og så skulle vi selv gå rundt ved bordene og kigge efter vores navn. Og det kunne vi så oven i købet ikke finde, hvorefter han sagde, hvor vi skulle sidde. Kort efter vi havde fået vores hovedretter, kom så det par, som reelt havde bestilt dét bord - så de stod forvirrede ved vores indtil han fandt et andet sted til dem.
Der er heller ikke nogen servering på cafeen -man får en af de der blinkende og hylende krabater udleveret, og så skal man selv hente sin mad ved disken. I bedste Bilka-bistro-stil .... øv! Det gider jeg i hvert fald ikke, hvis jeg skulle ha' betalt 180 kr for maden!

Her er så min fantasiløse hovedret - en steak, som jeg tror var en rib-eye, da den var meget fedtmarmoreret og så et bjerg af nogle meget friturestegte kartofler. På siden lå en tyk ubestemmelig lys grøn dressing, som hang i smagsløgene flere timer efter måltidet! Retfærdigvis skal siges at bøffen var ok - kødet var mørt, det smagte godt, havde en fin stegeskorpe og tilpas rødt indeni. Men kartoflerne lod jeg ligge og det var ærgeligt jeg ikke havde gjort det samme med dressingen...
Der har været debat på et par andre blogs om alle de der såkaldte tilbud på Downtown, Sweetdeal osv. Selv har jeg købt en hel del, og synes det er et superkoncept, fordi man får prøvet nye steder, ting og oplevelser som man ellers nok ikke havde fået gjort. Meeen jeg tror nu også jeg skal til at tjekke stederne lidt ud på forhånd. Jeg har også lige haft en træls oplevelse med et køb via downtown, men de har nu givet mig pengene tilbage helt uden problemer, og det var dejligt at opleve.

I øvrigt sluttede vi aftenen med det smukkeste musik med lyde, der kun kunne komme fra hjertet .... dem kommer jeg gerne og tilbringer en aften med igen næste gang, de er i Danmark...
Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...