Sidevisninger i alt

tirsdag den 3. maj 2011

Hakkedrenge med RIGELIGT bløde løg...

Det her er måske ikke rigtigt "værd" at vise frem - men i mangel af bedre gør jeg gerne alligevel! Hvem sir' en god gammeldags hakkefætter ikke er fin? Jeg gør ikke:-)

Og nu skulle det kalvekød fra fritgående livsglade dyr, jeg købte i Kærgårds Gårdbutik prøves - og for at kunne vurdere kvaliteten af det, ville jeg tilberede det så enkelt som muligt. Så det var ikke fordi, jeg manglede fantasi at det endte som hakkedrenge. Og helt tilfredse var både jeg og min medspiser. Saftigt kød med masser af smag, struktur og en god farve. Og de sælger 10 kg for 650 kr - det er en fin pris, når jeg ved, at de søde dyr har haft et dejligt liv så længe det varede, og ikke er transporteret ret langt. Jeg skal helt sikkert have flere varer fra den gårdbutik ....

RIGELIGT med bløde løg, tilbehør hvad der var i grøntsagsskuffen, og så prøvede jeg også det glas med skøn grøntsagsbearnaise, som jeg købte hos dem. En sovs udelukkende af grøntsager, blomkål, gulerod, selleri, estragon osv. Kun 110 kalorier i modsætning til en ægte bearnaise som vel hurtigt kommer op på mindst 500 vil jeg tro - eller mere måske? Hvad sir' ernæringsassistenten? LOL. Sådan en grøntsagssauce må man selv kunne lave lige så godt og meget billigere! Men husk nu lige en hakkedreng bare en enkelt gang om året ....
Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. ha ha- ja, du har altså helt ret! Jeg er temmelig meget mormor for tiden - har faktisk tænkt på om det mon er fordi jeg er i gang med noget selvudvikling hos en psykolog, at jeg har sådan en tendens til mormor-retter.... nå, det skal jeg nok ikke tænke mere over:-)
    See you

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...