Sidevisninger i alt

torsdag den 18. august 2011

Se min fine plaid:-)

Jubii sommerens store håndarbejde er færdigt, og jeg synes bare det er så fint og hyggeligt. Det har godt nok taget mange timer at nørkle på det, og der er tænkt mange gode tanker, tro, håb og kærlighed ind i det. Det skal gemmes til næste forår, hvor jeg stærkt forventer at have realiseret min drøm om ø-liv på Samsø og egen have! Det har jeg i hvert fald visualiseret, mens det er blevet til ... så jeg ber' til at den nye ejendomsmægler, der lige er gået i gang denne uge, sælger min lejlighed rigtig hurtigt!


Her er det i sin fulde størrelse .... måtte lige lægge det på gulvet for at tage et billede.... det er ret stort og man kan virkelig putte sig i det.... jeg ser gæster, bål og rødvin i min indre biograf!


Et udsnit ....


Og et hjørne, så I kan se kanten, som jeg valgte at lave helt enkel uden huller, bølger eller andet. Synes faktisk at den måde det er hæklet sammen på er rigtigt fint og næsten et mønster i sig selv. Og det betyder at plaiden er luftig og levende, hvor det ville være mere kompakt, hvis det var syet sammen i alle kanter.


Emil indtog det med det samme og det er godkendt af kattepolitiet!


Og sørme om jeg ikke allerede er i gang med endnu en plaid! Jeg bliver bare nødt til også at lave et i ene pastelfarver, et rigtig tøsetæppe. Og jeg regner jo også med at få mange gæster, så der skal vel være et til hver! Så her er der taget hul på efterårets håndarbejde .... og veninderne bliver smittet og her har lige frem været hækle-skole:-)

Print denne artikel

15 kommentarer:

  1. Det er vel nok flot, jeg er vild med at det er lavet i blåt og grønt!!

    SvarSlet
  2. Imponerende arbejde - det er altså ret godt gået :-)

    SvarSlet
  3. Holy moly et kæmpe arbejde ... Hvor ér det bare vildt flot !

    SvarSlet
  4. Hvor var det heldigt at jeg lige kom fordi din blog her i aften. Jeg er nemlig lige i samme øjeblik blevet (næsten) færdigt med mit tæppe-projekt - mangler kun lige en kant, og sad lige og tænkte på hvilken kant jeg skulle lave. Så jeg tænkte lige hvordan du har lavet din kant? Er det bare 3 rækker fastmasker du har hæklet på? Eller hvordan?

    SvarSlet
  5. åhh tak for alle roserne:-)Det er sjovt som hæklede ting er in i boligindretning for tiden. Tror det er over 20 år siden jeg sidst har hæklet!

    Anna - ja, du har helt ret. Det er bare fastmasker. En række natur, to rækker lime og en række natur igen:-) Håber du lægger billeder ud når du er helt færdig? Det vil jeg da rigtigt gerne se:-)

    SvarSlet
  6. hvor er det altså fint, dit tæppe. God ide med at hækle firkanterne sammen istedet for at sy.

    SvarSlet
  7. Tillykke med det gode arbejde. Det er et flot slumretæppe, jeg kan sagtens se dig og pelsbørnene få masser af gode stunder med det

    SvarSlet
  8. Ej, hvor er det bare blevet super flot! Og vildt du allerede er i gang med et ekstra. Jeg er ikke rigtig kommet videre med mit - de sidste mange uger har arbejdet fyldt det hele, men skal snart igang igen!

    Jeg håber pakken er dukket op i mellemtiden? Den blev smidt i posten onsdag aften, men altid noget den er sendt som pakke - så kan man trace den i systemet.

    Mange weekend hilsner fra
    Gitte

    SvarSlet
  9. Jeg VIL så gerne knække koden til det hækleri. Gade vide om det lykkes. Det skal altså lykkes. Jeg har en sød veninde, der har lovet at hjælpe. Det er SUPERFLOT dit tæppe. Kan godt forstå du glæder dig til at tage i brug.

    SvarSlet
  10. Nøøj, hvor er tæppet altså bare fint, og jeg er vild med farverne. Jeg har vist dit projekt til min mor som er gammel syerske (dengang Danmark selv producerede børnetøj og deslige) og som selv elsker at hækle/strikke, og hun synes også at dit tæppe er pænt.
    Selv er jeg utålmodig som person og som barn opgav jeg at lære en strikke. Men da jeg vendte hjem på sommerferie i det jyske for et par uger siden, sad min 7-årige nevø såmænd og hæklede! Så hvis han kan, kan jeg også i en alder af 26 år ;) Jeg skal straks have købt udstyr og lidt garn.

    Rigtig god weekend :)

    SvarSlet
  11. Fantastisk smukt tæppe, jeg er helt vild med farverne!
    Jeg er også gået i gang med et slumretæppe, men det er af restegarn, så der bliver det mere spraglet.

    Didde

    SvarSlet
  12. Hej. Det er bare super flot lavet. Jeg vil lige høre om det er muligt at få opskriften på tæppet? Og er firkanterne omkring cirklerne syet sammen eller hæklet sammen? På forhånd tak. Christiane

    SvarSlet
  13. Nøjjj, hvor er de bare fantastiske, dine hæklede plaider. Sådan en ville jeg vel nok gerne eje :).

    SvarSlet
  14. Hvor er det et lækkert tæppe :) Jeg kunne godt have lyst til at prøve ar kaste mig ud i sådan et tæppe projekt - ved du hvor man kan købe mønsteret til tæppet?

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...