Sidevisninger i alt

søndag den 16. oktober 2011

Kage-nørderi og tøsehygge...

Der er blevet tøsehygget og kage-nørdet med en af de dejlige veninder og husets smukke datter, som også godt gider lege med os i ny og næ - måske mest fordi kæresten var i Jylland? Hun skal lave fin kage til sin klasse i næste uge til geografi-timen, så hun fremstillede rubiner, en vulkan og en jordklode! Skønt at fantasien ikke fejler noget i den alder:-)


Forstyrret i en koncentreret øjeblik .....


Selv legede jeg med en ny veiner og prøvede forskellige kombinationer ..... og forsøg med roser, som bare bliver ved med at drille mig uanset hvilken fremgangsmåde, jeg prøver .... ØV!


Dyb koncentration om udfordringen ....


De voksne kan godt både ha' rødvin og PC i nærheden, så vi kan se kage-instruktionsfif på nettet samtidig med vi øver ...


Det blev ud på de små timer inden vi pakkede sammen - tak for dejlig weekend tøser


Et buket blomster, som jeg selv skal bruge til en en sød overraskelse til en anden veninde, der fylder rundt i næste uge ..... blomster lavet med en veiner bliver rigtigt søde, og lidt mere levende end dem, man kan lave med en udstikker - fordi de ikke bliver helt ens, og det giver mere liv og spil på det færdige resultat. Jeg ønsker mig flere veinere! Print denne artikel

11 kommentarer:

  1. Der er ikke noget som en god tøsedag. Aner ikke hvad en veiner er men spændende ser det ud :-)

    SvarSlet
  2. he-he... nu er jeg jo ikke husflidsagtig, så jeg aner heller ikke hvad en veiner er... troede blot du ramte forkert, da du skulle stave til veninde... men flot ser det godt nok ud! ;o)

    SvarSlet
  3. Nøj, hvor har I hygget! Veiner - er det blomsterpresse-dimsen? (jeg er ikke superskarp til sukkernørkle-fagudtrykkene :-D)

    Jeg havde tænkt på at lave blomster til den dåbskage, jeg skulle lave til i dag, men i bedste Piskeris-stil endte jeg med at lave små monstre i stedet... :-O

    SvarSlet
  4. Hi hi I er søde - og så hygger jeg mig lidt over, at jeg heller ikke selv anede hvad en veiner er indtil for gangske nylig!!!! Jeg lød bare lidt smart i en fart uden at ha noget som helst at ha det i!!!! En veinder er sådan en lille gummi-form, som man kan trykke en udstukket figur ned i og få facon på den - en slags "støbeform, hvis man ellers arbejdede i gisp eller andet .... se se, nu ved I altså også det. Dele er godt!
    Tak for jeres hyggelige hilsner

    SvarSlet
  5. Dem har jeg set de er rigtig smarte men synes de er lidt dyre.. :(

    SvarSlet
  6. Hej Karina - jeg gir dig helt ret, de er uforholdsmæssigt dyre! Jeg var så heldig at kunne låne i går:-)Men kunne nu godt ønske mig en enkelt eller to til samlingen ...

    SvarSlet
  7. De er fantastisk smarte og jeg må helt klart investere i sådan en veiner.. Smukt ser det jo ud :-)
    Kærligst Lea

    SvarSlet
  8. Hej Lea - ja, man er næsten nødt til at ha sådan een ikk!:-)

    SvarSlet
  9. Jeg har også kikket efter dem men jeg bliver for nærrig når jeg skal gi så mange penge for en meget lille ting:(
    Jeg skal dog snart på ferie i florida så håber lidt jeg finder dem der ovre de er alligevel lidt billigere :)

    SvarSlet
  10. Hej Karina - god ide at kigge efter dem i udlandet. Jeg vil også forsøge om jeg kan finde den næste gang jeg og min veninde bestiller kage varer og udstyr fra Holland,som er temmelig meget billigere

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...