Sidevisninger i alt

lørdag den 12. november 2011

Tomatsuppe - Stop Spild af Mad

En bakke øko cherrytomater var meget tæt på gå over på "den anden side", så jeg fik reddet dem inden de tog deres sidste åndedrag og givet dem nyt liv i en skøn suppe, som dermed udgjorde et godt og billigt måltid. Suppe er som I ved en af mine yndlingsspiser .... og når man så ved at tomater udvikler et kræfthæmmende stof, når de bliver varmebehandlet, jamen så er det jo flere fluer med samme smæk ....


En skive hjemmebagt brød fra fryseren blev ristet, og en håndfuld kødboller gjorde suppen mættende og fyldig. Ærgeligt, der ikke er mere tilbage ....


Jeg halverede tomaterne, svitsede dem sammen med 5 skalotteløg (ja, jeg kan også rigtig godt li' løg), tilsætte derefter god bouillon fra Herbamare, og smagte til med flagesalt, friskkværnet peber, et nip sukker og en sjat fløde. Så husk lige dine tomater, hvis du også har nogle, der gerne vil ha' en værdig afslutning ..... 
Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Mums - lækker restesuppe :-)

    Det kommer temalørdag om madspild i aften, det glæder jeg mig til at se.

    SvarSlet
  2. Super dejligt tomatsuppe! Mums!

    Oh ja - husk i aften på DR 2 kl 20 - et stort Tema om madspild:

    http://www.dr.dk/DRPresse/Artikler/2011/11/02/125511.htm

    KH
    Selina

    SvarSlet
  3. Jeg er da helt enig. Intet bedre end en god tomatsuppe. Men at ødelægge den med kødboller - det kunne jeg nu altså aldrig finde på ;-) Vil mene at tomatsuppen sagtens kan stå alene. Så kan man evt. spise en ostemad til.

    SvarSlet
  4. Hej Malou og Selina - mange tak for hilsner, og ja jeg så det gode og relevante program. Det er så FLOT hvor meget fokus du har skabt Selina på det her, og på en god og motiverende måde uden at nedgøre eller løfte pegefingre på den dårlige måde .... keep up the good work

    Hej Deborah - smag og behag er forskelligt - og jeg er faktisk enig med dig i at et ostebrød ville ha været bedre:-) Tak for hilsen

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...