Sidevisninger i alt

lørdag den 10. marts 2012

Salte pandekager og en velment weekendhilsen

Her blir' ikke rigtigt lavet mad, som man tror på kan inspirere andre - men Stop Spild af Mad fokuseres der til stadighed på! Rester af øl og kærnemælk lagde op til pandekager, og da kalorieregnskabet ikke viste plads til de søde af slagsen, har jeg lavet en lille stak af de her skønne madpandekager med krydderurter. De ryger i fryseren og vil snart udgøre en middag, der slet ikke leder tankerne hen på rester.


Tag din yndlingsopskrift på pandekager og tilpas den - mine rester blev blandet sådan her, og de blev supersprøde i kanterne og bløde og smagfulde for resten:

2 dl mørkt øl
1 dl kærnemælk
1 dl letmælk
50 gram smeltet smør
2 æg
1 tsk salt
purløg fra fryseren - men brug hvad du har, fx osse spinat
Hvedemel til konsistensen passer - nok ca. 300 gram, men det vil jeg ikke hænges op på!

Smelt smørret og lad afkøle lidt. Pisk æg, de to slags mælk, øl og salt sammen. Pisk hvedemel i til du har den konsistens, der passer dig bedst. Min dej er lidt tyk, nok næsten som ymer, men det er en smagssag. Hvis du vil have helt tynde pandekager, så lav også dejen mere flydende. Steges i smør over god varme.
Fyldes med kød, fisk, grønt og toppes evt med ost og gratineres i ovnen. Eller hvad du nu har finder på eller bruger flere rester til ....


Her blir osse forberedt grene til påsken og lavet flere af de filtede æg .... og en tur til Magasin efter matchende servietter er det også blevet til ...


Nå ja, og så er der tilbud på 2 dåser af den smækre lakridssirup fra Johan Bülow til 100 kr - det fristede, da jeg længe gerne har villet igang med at afprøve flere af hans produkter. En dåse rålakridspulver måtte også med hjem, så nu tænkes her over hvad det skal bruges til .... det skønne blogland vrimler vist med ideer til lige det.

Så selv om her ikke bliver lavet interessant mad, så blev der alligevel lejlighed til at give livstegn og ønske jer en dejlig weekend. Mon der for alvor kommer forårstemperaturer nu?

Og nu kan jeg ikke finde flere undskyldninger for at komme videre med at afrime fryseren og gøre køleskabet rent - to ting, jeg bare nærmest ikke gider!  Print denne artikel

6 kommentarer:

  1. Har aldrig tænkt på at man kan fryse pandekager, men det er da genialt med disse madpandekager til et hurtigt måltid på en doven dag. Tak for tippet :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. jamen velbekomme, skønt hvis du lige fik en idé...ønsker dig en dejlig weekend

      Slet
  2. Tante Sød! Jeg elsker din blog, ja jeg gør. Tak for alle dine gode tips, opskrifter og ideer. Og godt du har så meget fokus på madspild.

    KH
    Selina

    SvarSlet
    Svar
    1. Selina, du er den sødeste, jeg elsker dine hilsner kan jeg godt fortælle:-) God arb lyst med alt det spændende du til stadighed har gang i ....

      Slet
    2. Der arbejdes på højtryk - og stpre nyheder:

      Stop Spild Af Mad er indgået et samarbejde med Forbrugerrådet og Landbrug & Fødevarer om en stor kampagne om madspild i 2012. Vi er allerede i fuld gang med arbejdet - mere info kommer snart.

      Så jeg knokler her, som sædvanligt...

      Slet
  3. Oh madpandekager! Det er så skønt :-)

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...