Sidevisninger i alt

torsdag den 12. april 2012

Det fineste tørklæde

Da jeg så det her tørklæde ovre hos Pernille, som blogger med Englegarn var jeg solgt med det samme. Det måtte jeg bare lave ..... i går eftermiddags kom pakken med garn til tørklæder i 2 forskellige farver, så jeg ku' ikke la' vær' med at kaste mig over det i aftes.


Garnet er et japansk luksus blandingsgarn - halvt bomuld og ellers uld, silke og nylon. Det er utroligt farverigt og smukt og meget tyndt, næsten som kinesertråd, så det strikkes på tynde pinde, og tar' defor ret lang tid at få til at vokse.

Garnet er spundet i alle de forskellige farver og ikke indfarvet bagefter som normalt. Det er et helt lille kunstværk faktisk. Og selv om mønsteret er ensformigt bliver det ikke kedeligt at arbejde med, da der hele tiden sker disse uventede farveskift.

Jeg tror det her bliver en venindegave ....


Og et mere i de her pink og grønne nuancer bliver vist til mig selv ... åh, hvor jeg dog er vild med et nyt strikketøj.


Her blir' også fremstillet sukkerpynt til 2 konfirmationskager, som jeg har fået bestilling på og som skal afleveres næste uge ...

Og idag er her meget gang i køkkenet - menuen består af cremet grøntsagssuppe, mormor kylling med det hele og stikkelsbærcrumble. Hvis jeg ellers husker at få taget billleder, så får du nok det at se en anden dag:-) I dag skinner solen igen, og så tar' byen sig bare bedre ud! Print denne artikel

3 kommentarer:

  1. Det er virkelig fint - dejlige farver! Bare jeg var lige så kreativ;)

    SvarSlet
  2. tak for sød hilsen Kira - det her er nu ret nemt, så det tror jeg sagtens du kunne lave:-) Det tar' bare noget tid fordi det er så tyndt garn ....

    SvarSlet
  3. Flotte farver! Jeg elsker også interessante og farverige tørklæder. Nogle gange vil jeg også strikke et uldent tørklæde.

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...