Sidevisninger i alt

torsdag den 3. maj 2012

Middag på 25. etage

Vejret var fortryllende i går - og vi var så heldige netop dér at have booked bord på The Dining Room på 25. etage på SAS Radisson hotellet med den skønneste udsigt over København og en masse af de velkendte bygninger og seværdigheder. Jeg har længe gerne ville opleve netop den restaurant, og endnu et kuponkøb fra Spotdeal.dk til 225 kr. pr. person for en 3 retters menu gjorde forskellen fra tanke til handling. Og jeg kan hurtigt røbe, at vi begge gik glade og særdeles tilfredse derfra.


Jeg er vant til at køre nede på vejen - og det er bare noget helt andet at se tingene lidt fra oven. Hvem der bare var en fugl ...eller i hvert fald kunne flyve! Man blir' endnu gladere for sin by efter sådan et vue, og vi havde travlt med at blive enige om, hvilke bygninger vi kunne genkende. Her kunne ses alt lige fra Operaen, Amalienborg, Amaliehaven, Den Sorte Diamant, Vor Frelser Kirke, Rådhuset og Tivoli til den anden side med lidt god vilje:-)

Den søde unge tjener fortalte, at på en diset dag kan man ikke se noget som helst i den højde, selv om der er klart vejr på gadeplan.


Interiøret er enkelt og klassisk med hvide duge og adgang til Sky Bar ved indgangen ...


Vejret og den gode stemning gjorde at vi absolut måtte starte med et dejligt glas bobler ... samtidig kom der to slags brød, olie og salt og peber på bordet ...


Små fine skåle til olien - det er nu ikke rigtigt mig at dyppe i olie, men brødet smagte fint i sig selv.


Og så kom forretten - ved første mundfuld kiggede vi bare frydefulde på hinanden og udbrød "uhm" i kor. En let, lys suppe med torsk, croutoner, små tern af ristet sprød selleri i bunden, purløg - og så virkelig velsmag! En af de lækreste supper, jeg nogensinde har indtaget.


Hovedretten var to gode skiver smørmørt kalvekød med pommes anna, blomkål med bid, skalotter, lidt svampe og brøndkarse og rundhåndet overhældt med skysauce og ramsløgolie. Det var varmt, det var blødt og sprødt og mørt - og smagte bare virkelig dejligt. Vi talte om, at portionen måske mere var til piger end til rigtige mænd - de ville nok ha' ønsket sig lidt mere kød og kartoffel!


Her kommer farverne til sin ret ...


Desserten bestod af et stort glas med en fyldig chokolademousse med rabarberkompot og crumble og en kugle god vanilleis ved siden. Igen bare velsmag, fylde og vores smagløg var glade og tilfredse.


Nå ja, og så en læbepomade til bagefter:-)

Vi kom af med 480 kr for 2 glas bobler og 2 glas rødvin - så er det nu osse betalt! Men vi nød den rolige og professionelle stemning, og den venlige og kompetente betjening.

Lad os slutte med et kig til den anden side, og en forvisning om at her kommer vi meget gerne igen. Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Uf hvor ser det godt ud! Jeg har også haft en god spiseoplevelse der og kommer gerne igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. herligt du osse har gode minder derfra - jepp, jeg må osse der igen en anden gang

      Slet
  2. Jeg får mundvand af dine fotos... :-P
    Drikkevarerne var dyre men udsigten var vel prisen værd?!
    Jeg sidder og overvejer om ikke det ku' være et besøg værd hvis man vil fejre et eller andet... livet f.eks!

    SvarSlet
    Svar
    1. LIVET er bare sådan en dejlig ting at huske at fejre OFTE:-) Jo, min veninde og jeg talte også at det ville være et skønt sted at holde en fest og invitere sine venner. Dejligt du kan li billederne. Ha det godt derude i det store udland

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...