Sidevisninger i alt

torsdag den 16. august 2012

Solbærhjerter

Forleden stod den på formiddagsvisit hos en god gammel ven, som jeg ikke havde set meget længe. Han bor dejligt med sin mand på sydsjælland, og vejret var til kaffe i haven. Hans ene tand husker jeg, er lige så sød som min, så jeg ville tage lidt hjemmebag med:-)

Da jeg husker denne her mørdej som særlig lækker, faldt valget på at bruge den i et nyt look. Og med solbær i stedet for det mere søde jordbær. Solbær giver den søde mandelmørdej et syrligt strejf, som faldt perfekt ud.


Jeg brugte ca halvdelen af portionen og lagde resten i fryseren til en anden god gang. Man burde faktisk altid lige ha' en mørdej klar dér:-)

Rul dejen ud på et meldrysset bord til ca ½ cm tykkelse, find et par fine udstikkere og udstik hjerter, stjerner eller hvad du lyster. Udstik et "hul" i den øverste. Læg en lille teskefuld god solbærsyltetøj (jeg brugte den jeg havde fra Grøn Balance) på, og tryg forsigtigt den øverste fast, så syltetøjet blir på plads.

Pensl med et sammenpisket æg og drys med lidt sukker. Bages i forvarmet ovn ved 180 grader i ca. 15 min eller til de er fint lysebrune.


Pakkes ind så pænt, som du evner - mine strakte måske ikke langt nok lige her, men skidt pyt. Det er tanken, der tæller ..... Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...