Sidevisninger i alt

søndag den 2. september 2012

Produkttekst: Amo mini cupcakes

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt! Sir' man vist, selv om det ikke holder!

Jeg var ærlig talt i et dilemma, da jeg fik tilsendt de her to nye kagemix fra Amo. Det er en type fødevare, jeg ikke selv ville købe, og som ligger pænt langt fra ønsket om mest muligt økologi og mest muligt mad "fra bunden". Og færrest mulige E-numre. Disse cupcakes er dog fremstillet uden fedtstof og derfor helt fri for transfedtsyrer - det er godt:-)

Men nu var de i huset - dels smider vi ikke mad ud, og dels vandt nysgerrigheden over værdierne denne gang! Og da jeg i dag skulle på kaffevisit hos en børnefamilie, tænkte jeg, at mini cupcakes ville gøre lykke hos husets to små drenge, og så var det oplagt at gå i lag med dem... og jeg kan allerede nu røbe, at både børn og voksne hos mine venner var temmelig begejstrede, og de sagde til gengæld at de snildt kunne finde på at kigge efter dem i butikkerne, og at det er nemt og hurtigt at bage med sine børn på den her måde.

Amo er god til at ramme trenden - to nye produkter, som er særdeles populært bagværk lige nu. Jeg forstår godt, at travle familier fristes af de fine æsker og appetitlige billeder. Og har man ikke stor bagerutine er det en nem måde at trylle hjemmebag frem. Så produkterne har nok sin berettigelse i den hverdag, som er virkeligheden for de fleste - fordi tid er manges mest mangelfulde ressource.

Da jeg smagte på den rå dej, smagte den bare ikke særlig godt, hvis du spør mig - det er tydeligt at de her ikke er gjort af godt øko smør, glade æg osv. Men indrømmet - da de var færdige med frosting osv., så var de faktisk helt ok. Personligt synes jeg jo altid man skal bruge ærlige og ægte råvarer uden tilsætningstoffer, og mine smagsløg er vant til bagværk med smag af smør og vanille. Men jeg bøjer mig for testen hos mine venner og deres drenge - de så rigtigt tilfredse ud, og sagde at jeg sagtens kunne gi' gode anmeldelser. Så hver sin smag - og hver sine værdier:-) Og der skal også være plads til lette løsninger af og til ....


Der er 25 stk minicupcakes i pakken, og både dej, frosting og pynt passede perfekt til antallet. Du tilsætter selv olie og vand til dejen og smør til frostingen. De skulle smage af karamel, hvilket jeg nu stort set ikke synes man kunne, og det var vi alle enige om. Man kunne jo lege med at tilsætte farve (mere minus øko nu vi er i gang!) til frostingen og pynte med forskellige ting. Fx lime eller citronskal eller et frisk hindbær for at tilsætte lidt syrlighed til de søde bidder.


Jeg har endnu ikke afprøvet æsken med woopiepies - der kommer nok flere børn indenfor rækkevidde inden længe, og de er altid særdeles frivillige testsmagere:-) Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Hvor skægt, jeg har også testet netop denne bageblanding i dag :) Bør også tage mig sammen og skrive et indlæg derom.

    SvarSlet
    Svar
    1. jamen så kigger jeg da forbi dig og ser, hvad du synes om dem

      Slet
  2. Vil da lige nævne at transfedtsyrer har været væk fra danske produkter siden forbuddet kom i 2003/2004 (eller i hvert fald under 1% af indholdet) så med mindre Amo har sendt dig en virkelig gammel pakke så er det ikke en riiko du skal gå og tænke på :)
    Men det er vel også lige før sådan nogle færdigblandinger kan holde sig så længe, høhø

    SvarSlet
  3. Hej Anja - MANGE tak for vigtig info til mig. Det er jo småpinligt at jeg ikke var klar over det. Så vil det sige at der ikke findes transfedtsyrer i nogle som helst fødevarer i DK, som jeg forstår dig? Heller ikke det der kan stå deklareret som "hærdet fedt"? Men jeg vil lige prøve at læse lidt på Fødevarestyrelsens web, så jeg kan sætte mig ordentligt ind i det. Tak for at gøre mig opmærksom på det
    VH Marianne

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...