Sidevisninger i alt

søndag den 9. december 2012

Samsø på en vintersøndag får en gang lak..

I dag kom sneen sandelig også til Samsø i rigelige mængder - vi slap ellers fri i starten af ugen, hvor jeg hørte, at hovedstaden var pænt dækket til.


Så til morgen ser min indkørsel sådan her ud, og jeg tænker på, om jeg nogensinde kommer herfra igen:-) Som du kan se på fodsporene måtte jeg lige en tur ud i bilen efter de varme handsker, så jeg kunne skovle mine trappetrin fri for sne! Og en tur i udhuset, fordi varmepumpen går ud flere gange i døgnet og skal startes op manuelt!!!!! I morgen tidligt kommer håndværkerne heldigvis for at lave systemet om - hvis de ellers kan komme hertil!


Vintervejret har sine fordele - jeg er gået igang med små indretningsgøremål. De her tre gamle brødkurve har nu fået flere gange lak.......


Så nu er de lige så fine som nye - og mine hæklede doiley's kommer helt til sin ret som servietter deri. Det er en god fornemmelse ikke bare at smide ting ud, men lave dem om, så de får nyt liv.


Lige nu er jeg i gang med at male den her høje skammel, som skal pynte ved siden af køkkenbordet. Jeg har heldig at få lov at købe en udstillingsmodel til 200 kr. Benene skal være orange og sædet skal være lilla, jeg tror den blir rigtig sej:-)

Mens skamlen tørrer laver jeg dej til vanillekranse og romsnitter - håber du også finder ud af at gøre søndagen til en dejligdag:-)

Print denne artikel

6 kommentarer:

  1. Ja.. du har da også fået sne.. Her vælter det ned og har gjort det siden kl 800....

    Er bare så vild med den lilla.... smuk farve og smukt hæklet :-D

    Lyder godt nok irriterende med den pumpe !!! Håber de kan komme til dig i morgen og lave den.

    God søndag

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Hej Marianne - ja, jeg tror at det er over hele landet at her er kommet meget sne idag. Håber heller ikke I sneer inde. Tusind tak for det med de hæklede servietter:-) Jeg synes også de er ret søde, og passer fint til hus på landet. Tusind tak for sød hilsen. KH Marianne

    SvarSlet
  3. Spændt på skamlens resultat!
    - her er ser også masser af sne... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. jaaaa, skamlet er næsten blevet malet færdig idag. Skal lige ha' en sidste gang imorgen, og så skal jeg ha' fat på noget lak, så den kan blive helt blank og slidstærk:-) Mange tak for din hilsen. KH Marianne

      Slet
  4. Jeg sidder lige her og er glad på dine vegne over, at du udlever din drøm! Hvor er det skønt! Tillykke med det nye liv på Samsø. Det er langt fra de fleste der har modet og mulighederne til at gøre den slags forandringer så drømmen kan leves, så meget desto skønnere når nogen gør det!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mai-Britt - lige præcis det,blir jeg så glad for at nogen sir til mig. Ja, jeg er også hevet totalt ud af min komfortzone på den gode måde. Alt er nyt omkring mig, og hver dag møder jeg nye mennesker, jeg skal forholde mig til. Men jeg kan mærke at det er så godt for de små grå hjerneceller at blive rusket lidt. Kreativiteten og ideerne begynder at vælte rundt inde i hovedet på mig. Det er en spændende proces, men ja, det kræver da faktisk noget at lave sådan en forandring helt alene:-) Mange hilsner Marianne

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...