Sidevisninger i alt

torsdag den 17. januar 2013

Kanelsukkersløjfer på 15 min alt i alt

Min motionscykel har stået i skammekrogen lige siden jeg flyttede, og det er min ryg ikke glad for!! Og da sadlen havde sat sig fast, og jeg dermed havde brug for at lokke en hjælpende hånd til, blev det her lynhurtige "hjemmebag" sat i gang i en fart.

Kanel, rørsukker og en rulle butterdej er alt, hvad du behøver. Og det er altså en laber treat i en snæver vending. Sprøde, luftige og med kanelsukker - det kan ikke gå galt!


Lune og helt nybagte er det ren kræs, men kolde og helt sprøde er på omgangshøjde....serveret i eget glasdesign og egne hæklede servietter! Jubii, hvor er jeg GOD ha ha!


5 spsk lyst rørsukker
1 spsk kanel
1 rulle butterdej

Mens din ovn varmer op til 200 gr, folder du butterdejen ud, pensler let med vand og strør kanelsukkerblanding ud på hele fladen. Vend den forsigtigt om, og pensl igen på den anden side og drys resten af kanelsukkeret på. Fold på den lange led ind til midten fra begge sider. Skær i 1 cm tykke skiver, tryk dem ret flade på et stykke bagepapir. Bag i ca 7-8 min til de er gyldne. Spis et par stykker mens de er lune afkøl resten helt, så de blir sprøde.

Jeg har lyst til alt med kanel for tiden - jeg tror mine celler må ha' brug for kanel! I aften står den derfor på risengrød! Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Hvor ser de lækre ud, de må prøves, selvom jeg heller ikke har godt af det, men det er så hyggeligt med hjemmebag i denne her kulde.

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vinterkulden indbyder til varm te og KANEL! Joo, du har godt af dem, hvis du bare husker at nyde dem, når du spiser dem:-) Tak for hyggelig hilsen

      Slet
  2. Ja ok - så er der jo ingen undskyldning, når det er så let :-D

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...