Sidevisninger i alt

søndag den 27. januar 2013

Makronmuffins med valnødder og choko

Mage til syndig knasende lækkerbisken skal man lede længe efter:-) Opskriften på disse makronlinser, som de hedder på min lille gule håndskrevne seddel, har jeg fra en gammel kollega, og den har jeg nok haft liggende i 20 år uden at få bagt! Men jeg har gemt sedlen så længe, fordi jeg bare husker de var uforskammet lækre. Og det er de! Så hvis du er klar til sukkerchok, så lad os gå i gang.


Makronmuffins - ca 15 stk

3 øko æg
300 gram sukker
100 gram mørke chokoknapper
75 gram hakkede valnødder
100 gram knuste makroner
140 gram mel
½ tsk bagepulver
150 gram smeltet smør

Smelt smørret og lad afkøle. Pisk æg og sukker 8-10 min. Bland mel og bagepulver og sigt dette skiftevis i æggeblandingen med smeltet smør. Rør makron, nødder og choko i dejen og fyld i forme. De kan godt fyldes næsten op, da dejen kun hæver en anelse og falder lidt sammen igen, når de blir kolde.
Bages ved 200 gr i ca 15-18 minutter.



Kagerne er sprøde, bløde, søde og klistrede! Næsten som en brownie. Men det er ret genialt at bage med knuste makroner! Der skal stærk te eller god kaffe til at skylle dem ned:-)


Rigtig god fornøjelse og god søndag! Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...