Sidevisninger i alt

fredag den 22. februar 2013

Fællesspisning i Kolby Forsamlingshus :-)

Når jeg skal opleve det her, skal I også:-) Har I måske nogensinde været til fællesspisning i et forsamlingshus? Som det tidligere bymenneske jeg er, har jeg ikke haft muligheden for den slags folkelige og fornøjelige forlystelser før nu. I den lokale Samsø Posten er her ret ofte annonceret fællesspisning i de forskellige forsamlingshuse, så i aftes havde jeg sat et par nye venner stævne, og afsted det gik til Kolby Forsamlingshus, som ligger på sydøen. Og selvfølgelig skal du ikke snydes for et par stemningsbilleder.


Forsamlingshuset ligger lige over for det her typiske Samsø bondehus - det er for øvrigt til salg, så hvem byder ind:-)


Må jeg præsentere Kolby Forsamlingshus. Her er holdt mange konfirmationer, brylluper og andre glædelige begivenheder.


Jeg kom tidligt, så jeg nående at knipse et foto lige inden folk myldrede ind - vi var vist omkring 60 voksne og børn. Da jeg ikke vil lægge billeder ud med mennesker på, som ikke har givet ok, må I nøjes med det her billede.


Hovedretten var lækker porchetta (fyldt og rullet svinebryst) med masser af knasende sprøde svær, bagte rodfrugter, grøn salat, kartoffeltoppe, ribsgele og herlig skysauce.


Højskolesangbogen var på plads på alle borde - der var to musikere og sangere, der spillede op til hyggelig fællessang. Jeg elsker bare at synge fra højskolesangbogen, og skråler med på livet løs!


Desserten bestod af karamelrand med frugtsalat og karamelfløde - så godt som i gamle dage:-)


To retter kostede 125 kr for voksne og 25 kr for børn. Sodavand til 10 kr og en flaske rødvin til 70 kr. Så kan alle komme ud at spise:-) Tak til Steen i forsamlingshuset for en fin aften, der stadig var nogenlunde ung, da jeg gik hjem:-)

Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Åh, det lyder super dejligt. Rart nabolag at bo i, tænker jeg.

    Glædelig weekend.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kisser - det er helt rigtigt, her kommer man virkelig hinanden ved og folk er utroligt hjælpsomme...

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...