Sidevisninger i alt

lørdag den 13. april 2013

I det sunde hverdagsbageri

Måske sku' man tro her blir bagt flest kager:-) Det ser vist sådan ud på bloggen. Men det er fordi, jeg ikke flasher dét fra hverdagene, hvor du for længst har fået opskrifterne.

Jeg er nu så rutineret, at det med at bage alt sit eget brød er blevet en vane på linie med tandbørstning:-) Hjemmebagt kernerugbrød, hjemmebagt knækbrød spækket med sunde frø og kerner og en gang om ugen en slags hvedebrød - det sidste mest forbeholdt søndag morgen, er fast på programmet.

Det er sådan en tilfredsstillelse at bage sit eget brød - fyldt med lutter økologiske ingredienser.

Så for at du også skal glæde dig over hverdagsbrødet, får du her en reminder med mine favoritopskrifter på det, som der er bagt i løbet af denne uge ... nu er det lørdag, og måske har du tid til at gå i gang med rugbrødet til ugens madpakker.


Sprød, sprød knækbrød, som smager vidunderligt og er fyldt med med umættede fedtstoffer og sunde fedtsyrer og andre livsvigtige næringsstoffer. De er skønne som eftermiddagssnack og alle er vilde med dem.

De skal rulles tyndt tyndt ud og bages til den rigelige side for at bevare det sprøde. Du finder min opskrift HER

Dog bruger jeg nu rugmel i stedet for hvede, som opskriften lyder på. Ind med fuldkornene!


Denne gang bagte jeg med 3 forskellige slags kerner på toppen - solsikker, sesam og græskar.


 Klar til kagedåsen - og populære som giwe-away til at tage med hjem, når her er folk i huset...


Det skønne kernerugbrød finder du opskriften på HER - også blevet helt uundværligt her i huset.


Sådan et brød holder fint næsten 14 dage - rist det evt de sidste dage.


Og så er der sprøde, luftige søndagsmorgenboller.....

Jeg ønsker jer en herlig weekend:-) Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Rugbrødet ser godt nok godt ud! Og jeg har sådan en form.. Måske man skulle....

    SvarSlet
  2. Jeg ÆLSKER hjemmebagt knækbrød! Det må jeg til at komme igang med at bage selv.
    Har du nogensinde bagt 'Stenalder' brød? Hvis ja, blev det godt?

    SvarSlet
  3. Jeg har lige bagt rugbrødet i dag, det smagte fantastisk ;D Tak for opskriften og en meget inspirerende blog :o)
    Mvh Maria

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...