Sidevisninger i alt

onsdag den 17. april 2013

Mit første æbletræ:-)

Det er vel nok skønt at ha' fødselsdagsgaver til gode - og se lige her! Mit helt eget første lille bitte æbletræ. Jeg blir helt glad, når jeg kigger ud på det. Som I kan se, er der stort set intet på min grund, og det er da ærlig talt lidt trist. Min ryg kan ikke holde til ret meget havearbejde, men derfor kan der godt være grønt, der både kan pynte og kan spises. Jeg går klart ind for spiselige selvforsyningshaver. Sammen med æbletræet får jeg oven i købet også en haveplan i gave, da den søde giver er havearkitekt. Hvor heldig har man lov at være:-)

Så jeg har inviteret havedamen til middag i næste uge, og så skal vi forhåbentlig spise på verandaen, mens vi taler om, hvordan jeg gerne vil have min have skal udvikle sig de kommende år. Det gode ved at her intet er i forvejen, er jo at her er helt frie hænder uden at noget skal nedlægges.



Jeg kom til at netshoppe lidt meget forleden - så nu står æbletræet i en fin kurv, men snart skal det plantes ud. Men faktisk kan det stå hele sommeren her, hvis bare man husker at vande det. Jeg ved så ikke, hvor mange år der går inden der kommer frugt på det.


Jeg elsker mit nye kontor!


Her trænger til at blive fejet og ordet - men en krukke med hortensia, en fin zinkvandkande og en lanterne pynter allerede lidt ...


Og endnu en stor, lækker lanterne som venter på at få et kæmpe bloklys i maven - og Emil som stråler af livskvalitet. Jeg tror, solen er hans bedste ven sammen med fluer, fugle og alt hvad der bevæger sig. Her har allerede været store fede brumbasser, som jeg forsøger at fortælle ham, han ikke skal spise!!!!! Print denne artikel

6 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig gave! Glæder mig til at høre om dit haveprojekt.
    Jeg kan heller ikke klare en køkkenhave, men har æbletræer, kirsebærtræer, blommetræer og opstammede solbær, opstammede ribs, opstammede stikkelsbær og masser af rabarber - det er sommer når det er bedst, når man går en tur i haven og smager på stikkelsbærrene og nipper til ribsene og måske trækker nogle rabarber til en tærte :-)
    Held og lykke med haveplanerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en masse du har i din have, selv om du også skal passe på ryggen. Det er jo skønt at kunne have så meget alligevel så. Så frugttræer og buske er gode at satse på. Jeg vil også SÅ gerne ha' rabarber ... det er et must! Jeg glæder mig også til at høre hvad haveplanen skal indeholde ..

      Slet
  2. Åh, hvor er det dejligt og hyggeligt alt sammen. det er simpelthen så skønt at foråret endelig er her, det er som at få nyt liv, når man kan komme ud og nyde livet i den friske luft for alvor. Tillykke med æbletræet og det hele - det er så skønt at plante og se det hele gro og blomstre <3.
    Nåårh, Emil er skøn. Min kat Bowie ligger også og slanger sig i solen. Og kommer ind helt brun af jord, fordi hun har rullet sig derude - man skal jo også have sol på mavsen, haha.
    Kh Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for sådan en dejlig glad hilsen. Ja, jeg har siddet de sidste to dage og arbejdet med computeren udenfor og det er bare lykken. Også at se sine glade misser. Selv om Emil, den gamle indekat, stadig ikke kan li' at få jord på poterne thi hi

      Slet
  3. Der er intet som hjemmeavlet frugt - håber du får flere af slagsen. Der går lidt tid inden søde Emil kan klatre til tops - den der venter på noget godt, venter ej for længe. Kan du holde styr på Emil? Hvordan går det med loppebestanden - kan du holde dem for døren?
    Gode søndagshilsner
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Thi hi, ja Emil ville knække alle træer på ingen tid, men nu er han faktisk også ret klodset, så det håber jeg han selv er klar over! Mere thi hi med lopperne - faktisk fik min gamle hunkat Olivia sin første skovflåt på sig igår!!! Jeg troede squ hun havde fået en kræftknude og så var det en tyk fed ulækker flåt, så jeg var helt i panik! Så jeg skal afsted efter loppemidler idag:-)

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...