Sidevisninger i alt

fredag den 31. maj 2013

Jagten på den perfekte cookie .....

Det er temmelig få cookies jeg har bagt i mit lange liv - i hvert i forhold til hvor meget jeg ellers bager:-) Pludselig har jeg fået øjnene op for de her hurtige søde sager, der kan kommes alverdens slags fyld og smag i.

Den her opskrift får du for en gangs skyld ikke! Jeg eksperimenterede, og synes ikke de blev perfekte. Smagte rigtig godt, men var alt for bløde og slatne og fik næsten i stykker, når man holdt dem.

Måske du sidder inde med den perfekte opskrift på cookies? Jeg vil blive rigtig glad for henvisninger  til virkeligt gode opskrifter - nå ja, og så vil jeg en god undskyldning for at bage flere, hvis jeg skal teste din yndlingsopskrift!


Men pekannødder er under alle omstændigheder et sikkert hit. De minder om valnødder, men mindre bitre og mildere i smagen ... jeg hamstrer altid en stor pose hos min gamle etniske grønthandler, når jeg er på besøg på Frederiksberg.


Der blev 16 stk - men det jo nærmest ligemeget, når jeg ikke lægger opskriften ud! Men ellers brug opskriften fra dem, jeg bagte sidst og erstat med pekan og brunet smør.

Noget af det gode ved de her, var at jeg ville prøve at brune smørret, og det vil jeg teste igen. Det gav rigtig god effekt....


Spændt på at høre, om jeg får nogle gode anbefalinger????? Print denne artikel

10 kommentarer:

  1. Ja, cookies er en rar lille (eller allerhelst stor) kage!
    Jeg er ret vild med disse her:
    http://hanneksverden.blogspot.dk/2011/02/chocolate-cashewnut-cookies.html
    Jeg synes, at cashewnødderne smager skønt i disse sammen med chokoladen.
    Ha' en dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Hanne - jeg vil helt sikkert afprøve din opskrift inden længe:-) Ja, en dejlig weekend er i fuld gang i det her vidunderlige vejr:-)

      Slet
  2. Det ser jo fremragende lækkert ud alligevel - følger spændt med i jagten, for sådan en opskrift ville ikke være helt ringe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Henriette, ja de ser godt nok ud faktisk ... skinnet bedrager:-) Ja, vi håber flere melder ind på yndlingsopskrifter...

      Slet
  3. Min yndlingssmåkage (som dog ikke er en cookie) er dine med kondenseret mælk, hvid chokolade og tørrede tranebær. Dem kan jeg spise rigtig mange af :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. HERLIGT svar, det er jeg smigret over. Jamen faktisk er de jo ret meget som en cookie, hvis man laver dem store nok! Ja, du har ret, de er gode ...

      Slet
  4. Jeg kan varmt anbefale disse, hvis du er til the real deal American cookies:
    http://ourtuesdaydinners.blogspot.dk/2013/04/best-chocolate-chip-cookies.html

    De er sprøde, seje og chewy - ligesom en perfekt cookie skal være, hvis du spørger mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. uhu, din beskrivelse er PRÆCIS som jeg gerne vil kunne lave dem! Super, tak - dem kommer jeg helt sikkert til at prøve! God weekend Mette

      Slet
  5. Det her er den originale chocolate chip cookie opskrift fra USA... ihvertfald mig bekendt. Jeg bager dem tit og har fået ægteskabs tilbud m.m. pga de gode cookies. De lykkes altid! Blot skal de være lidt bløde når man tager dem ud af ovnen, Jeg ved hvornår de er færdige på duften! http://www.verybestbaking.com/recipes/18476/Original-NESTL%C3%89-TOLL-HOUSE-Chocolate-Chip-Cookies/detail.aspx

    SvarSlet
  6. jaaamen altså, nu er her virkelig mange gode forslag, og de her lyder også bare som MUST TRY:-) Hi hi, hvis de osse ka skaffe mig en ægtemand, så har jeg jo intet at miste! Tusind tak Mai-Britt - og det med dufte og "mærke" kender jeg udmærket, men så er jeg nok nødt til at bage dem MANGE GANGE! GOd weekend hos dig. KHMarianne

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...