Sidevisninger i alt

mandag den 17. juni 2013

Strikkefestival på Samsø

Så er vi hjemme fra strikkefestival på Sælvigbugtens Camping, som blev afholdt denne weekend for første gang på Samsø. I alt ca 70 kvinder fra hele landet har nørdet den med garn, pinde og tøsesnak. De fleste kom vist fra Jylland, og ankom fredag til fri strik og hygge, og i går og i dag kunne man vælge mellem 8 workshops med forskellige spændende teknikker.

Jeg og en gammel højskoleveninde fra Randers, har hygget os rigtig meget, og alle jeg talte med, var særdeles godt tilfredse med hele arrangementet, god forplejning osv. Så mon ikke succesen er så stor, er her er skabt endnu en tradition med sommerstrik på Samsø. Så for jer, der elsker strik, er det værd at holde øje med.


Her var to store telte med masser af lækkert garn at blive fristet af .... i alverdens farver...


Så er det bare med at beslutte sig ....


Der blev kigget og oset....


Tungerne lige i munden, kompendier på bordet og en kompetent lærer ved hånden hele tiden... Her lærer vi at strikke en strømpe fra tåen i stedet for fra skaftet og på en lang rundpind istedet for strømpepinde .... det anede jeg ikke, man kunne. Det var møgsvært, men de blir meget pænere end de traditionelle.... så jeg vil gerne lære det rigtigt!


Dyb tavshed og studeren af teknikker ....


De her var vist i gang med dominostrik - også en superfed og smuk teknik...


Vi nåede lige en rugbrød med fisk fra vores fiskevogn ved Ballen Havn og et glas af en ny omgang rabarberråsaft ... farven er endnu smukkere denne gang:-)

Godnat og tak for dejligt weekend, selv om den lidt druknede i regn og blæst til sidst ....but who counts?


Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Hold da helt op - endnu engang kan samsingerne det igen. At samle befolkningen til hygge og samvær. Hvor er det inspirerende. Bliver helt varm om hjertet:-)
    Mange hilsner
    Charlotte

    SvarSlet
  2. Dejligt, at varmen kan sprede sig helt op til Nordjylland. Der var forresten en del fra Ålborg, og fx også den butik der hedder Garnudsalg.dk, hvor jeg også har købt alt mit sidste uldgarn. De har nogle superpriser og udvalg, og jeg har næsten lyst til at køre til Ålborg for at se butikken. Tak Charlotte

    SvarSlet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...