Sidevisninger i alt

fredag den 12. juli 2013

Samsø summer af sommer - og min ovn er gået i stykker!

Samsø er fantastisk i øjeblikket. Fritidssamsinger og turister er strømmet til, og her er liv og glade dage og det er sjovt og skønt at opleve det hele for første gang. De private feriegæster på Tante Sød's veranda strømmer også til i lige så hyggelige mængder:-) I næste uge er her Samsø Festival med et så fedt program, så det glæder jeg mig endnu mere til at være en del af.

Selvfølgelig gik husets kun 3 år gamle ovn i stykker i går! Mens her er allermest brug for at forkæle gæster med hjemmebagt morgenbrød og Tantens kager. Elektrikeren har allerede konstateret, det ikke kan betale sig at lave den (3 år gammel?????), så hårdt presset er der bestilt en ny, som lige skal sejles hertil først:-)


Der er ikke noget, der ikke er så skidt, det ikke er godt for noget..... som nogen har sagt engang. Og det var så sandt igen. Min nye Weber har stået og gloet på verandaen, og jeg har ikke kunnet ta' mig sammen til at sætte mig ind i, hvordan den virker:-) Et spontant besøg af en 13 årig kvik dreng betød at han satte den til og forklarede mig sagens sammenhæng!!

Herefter kunne min ven og hans to teenagere købte ind til første simple grillmiddag. To bøffer til drengene og laks til mig og datteren. Og ellers ingen fordomme om dame- og herremad herfra!


Haps, hvor var den lækker saftig og med mild grillsmag. Det er bare noget andet med grill, og nu har jeg virkelig fået lyst til at lære en masse nye madlavningstricks på min nye "ovn". Det er lige før jeg kan afbestille den anden nye ovn...


Nye Samsø-kartofler, frisk laks, dild fra en ven og kold hvidvin i glasset - jeg håber, alle I kære uundværlige læsere nyder jeres sommer. Keep it simple like me:-) Print denne artikel

8 kommentarer:

  1. Ser super ud! Jeg følger din blog, da jeg er vild med Samsø:-) Vi var der første gang sidste år, og faldt pladask for den skønne ø. Tager dertil med (næsten) nyindkøbt campingvogn på søndag, og jeg glæder mig HELT VILDT. Vi lever også enkelt med øens skønne grøntsager. Samsø here we comeback:-) Sommerhilsner fra Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anne - sikke en dejlig hilsen. Nu er det snart søndag igen, og jeg håber meget du har NYDT din ferie her på Samsø igen. Vejret og stemningen har jo været formidabel. Mange tak for hilsen

      Slet
  2. My kind of food.

    Glædelig solskin.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten - dit glædeligt solskin har i hvert fald holdt helt stik! :-) KH Marianne

      Slet
  3. Marianne - der er ikke noget, der ER så skidt, at det ikke er godt for noget :-)
    Ligesom i matematik - to gange minus giver plus ...
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Elsebeth - godt der var en fejl, jeg kunne få rettet:-)

      Slet
  4. Du kan sagtens bage i en Weber grill. Check opskrifter m.m. på http://www.weberklubben.dk/Default.aspx?ID=1197&PID=8801&Action=1&NewsId=1441

    Har tit fået kager bagt i grillen... :-P

    SvarSlet
    Svar
    1. tak Mai-Britt - det vil jeg få tjekket. I mellemtiden har vi bagt pizza i weberen - det fik helt fint, og så kan man vel også bage alt muligt andet:-) Skøn sommer til dig whereever you are

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...