Sidevisninger i alt

fredag den 6. september 2013

Bløde bananchoko muffins - næsten øko!

2 overmodne bananer i frugtskålen var åbenbart det, der skulle til at lokke min bagelyst frem helt spontant. Jeg slider godt nok ikke på min nye ovn ellers!

Men de her blev faktisk tæt på perfekte; bløde, saftige og med tilpas smag af sød banan og mild chokolade. Naboen blev hidkaldt, og bar hjem i en lille plasticpose, og sådan fik jeg også reddet deres eftermiddagskaffe vist nok:-)


12 stk pænt store muffins

200 gram øko hvedemel Tipo 00
200 gram sukker
2 store øko æg
100 gram øko smør - smeltet og afkølet
1 dl øko creme fraiche 18%
2 øko bananer - mellemstore og godt modne
100 gram lys chokolade - jeg brugte Marabou med nougat, fordi det lå i skabet:-)
2 tsk øko bagepulver
½ tsk natron

Pisk æg og sukker lyst, tykt og skummende. Bananer moses godt sammen med creme fraichen, og det tilsættes. Bland mel, bagepulver og natron og vend det skiftevis i sammen med smør og grofthakket chokolade. Dejen fyldes i 12 - gerne lidt høje - muffinforme, og bages ved 180 grader i ca. 20 min eller til de er lysebrune.


Hvis du er helt vild ramt af sød tand, kan de naturligvis pyntes med frosning, mere chokolade eller hvad din kreativitet indbyder:-) Men det er næsten synd ...nogle gange skal ting bare være dét, de er!


Hov, den er lille sådan én.... går det an med en ekstra? Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...