Sidevisninger i alt

lørdag den 8. marts 2014

Det er osse noget rod ....

Det er altså noget rod, når det samme rum skal udgøre både entre og bryggers! På den ene side skal det være pænt, hyggeligt og praktisk til gæsters overtøj, støvler osv. Og så skal der også være en grim vaskemaskine og ekstra vask, varmtvandsbeholder osv. Ikke nogen nem indretningsopgave!

Jeg har før vist dig den anden ende af rummet - den, som er blevet helt hyggelig og praktisk. Så nu skal problemvæggen ha' et tiltrængt løft.


Du kan godt se, det er noget slemt rod, ikk! Planen er indtil videre:

- ny bordplade, der skal gå hele vejen hen til væggen, så vaskemaskinen er dækket
- hvid porcelænsvask og nyt armatur
- forhæng i hør foran hele skabs- og vaskemaskinehalløjet...
- finde et lille skab til at hænge på væggen foroven ...
- finde ud af hvordan man dækker det der grimme el-kontakter osv - der skal være plads til en router!

Og se lige den her smuksak af et lille fint skab, der passer perfekt til stilen i rummet. Jeg læser altid med stor fornøjelse med ovre hos FantastFabrikken - hos Eva og Finn, der sætter gamle møbler i den fineste stand til meget rimelige priser. Det her skab så jeg for længe siden på Eva's blog, og skyndte mig at skrive om det. Først var det faktisk solgt - til mit held blev det ikke hentet.

Så jeg skyndte mig at slå til - selv om Eva bor i Høng og jeg på Samsø, så skulle det skab bare hjem til mig! Så en gammel kollega var sød at hente det i Høng, en anden gammel kollega fragtede det fra Høng til Fløng - og jeg selv hentede det fra Fløng til Samsø - ha ha, alle byer med Ø ser jeg lige nu:-)

Men det var bestemt rejsen værd - både farve, stil og størrelse er helt perfekt.


Når nu her er håndværker til at male, så kom det her op med det samme. En god begyndelse ... nu går jagten ind på de andre ting, her skal bruges. Og det er nogle gange en udfordring på en lille ø at få de rigtige ting:-) Så der går nok lidt tid igen inden den rigtige bordplade er slæbt hjem til Samsø:-) Man skal jo starte et sted....ønsker jer alle en dejlig weekend. Måske har I også hus-projekter! Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Du er så flittig :) Jeg har heldigvis vaskerum udenfor, så der er både maskiner, Fredes mad og vand, min cykel og alverdens skrammel gemt væk. Desværre har vi så verdens mindste og umulige entre med masser af døre, trapper og skæve vinkler, der gør den svær at indrette både pænt og praktisk...

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, tak det er dejligt at få at vide, du oplever mig som flittig:-) Man synes jo altid selv man gør for lidt! Nu må jeg sige, at de her fleste ting har jeg betalt mig fra at få hjælp til! Meeen selvfølgelig skal man selv sætte igang, få ideer, finde de rigtige ting osv. Fedt at have sådan et rum uden for huset, hvor alt skrammel kan stå. Jeg elsker også orden for det meste:-) Ja det er bare svært med de små entreer ... men omvendt er det også nogle kvm man jo bruger meget lidt tid i:-) tak for hilsen

      Slet
  2. Det er altid lidt spændende at se hvor vores møbler ender henne, og det lyder som om det kommer i godt selskab med ny bordplade og hør forhæng:O) Kan godt forestille mig at der skal lidt ekstra tålmodighed til når man ikke bare kan gå ud og købe en bordplade uden at det skal planlægges.
    Held og lykke med projektet
    Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt med en hilsen fra det fine skabs skaber:-) Jeg er rigtig glad for det, og folk roser det:-) Tak -skal nok vise frem, når det engang blir færdigt....kh Marianne

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...