Sidevisninger i alt

mandag den 10. marts 2014

Helt gratis supersundhed fra skoven:-)

De allerførst spæde skud af ramsløg pibler frem i disse dage, og min intuition siger mig, at de bare er topsunde!

Alt den kraft, der kommer fra en uberørt natur og næring fra en fed skovbund, kan da kun gavne vores kroppe. Du slipper for at købe krydderurter i dyre domme - det her er helt gratis:-) Tilmed kan man gøre en hyggelig udflugt ud af jagten på det grønne guld og få forårssol på næsen!


Jeg laver pesto på alle mulige måder ud fra, hvad jeg har i huset - idag består den af:

1 stor håndfuld små ramsløgblade
1 god håndfuld økologiske cashewnødder - ikke ristede
Tilpas med gul rapsolie fra Samsø Landkøkken
fintrevet skal  fra 1 øko citron
saft fra ½ citron
Nøddesalt fra Samsø Landkøkken og friskkværnet peber

En tur i blenderen med det hele - smag til! Tilsæt mere syre, salt eller hvad der er brug for indtil du blir glad af smagen:-)

... hvis du har parmesan, så riv noget af den og kom i. Måske også nogle kapers eller cornichons. Men ikke hvidløg denne gang - ramsløget er skarpt og erstatter hvidløg. Mums, så lækkert ....


Jeg er på 5:2 fastedag i dag - men for dagens 500 kcl kan der godt blive en stor skefuld af det her sammen med lidt røget laks og ristet rugbrød til aften.... Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...