Sidevisninger i alt

tirsdag den 24. juni 2014

Frittata med grønne asparges

Vi har en herlig økologisk bondemand på Samsø - HC kalder vi ham:-) Og nu har han lige sat Ana Belle kartofler til salg i sin bod, og nøj hvor er de lækre. De er gule, faste og smager bare virkelig godt. Sammen med de sidste grønne asparges lavede jeg den her simple middagsret, som blev vildt lækker i al sin enkelhed:-)

PS: Du kan købe Anna Belle kartofler på Øshopping.dk


Til 2 personer
5-6 mellemstore Anne Belle kartofler
½ bundt grønne øko asparges
1 stor håndfuld grofthakket bredbladet persille
5 store landæg
½ dl fløde eller mælk
Urtesalt fra Samsø Kaffe
Friskstødt godt peber
Lidt olie

Skær kartoflerne i helt tynde skiver, vend den med lidt olie, så de alle er "dækket" og drys med en smule salt. Sæt dem i forvarmet ovn ved 200 grader i ca 15-20 min eller til de begynder at tage lidt farve. Rør forsigtigt rundt i dem undervejs. Knæk enden af asparges, skær den i halve og sæt også i ovnen i 5 min. Pisk æg med fløde/mælk, persille (eller andre urter, du kan lide) og krydderier. Bland kartofler og asparges og hæld æggemassen over i et godt smurt ildfast fad. Sæt i ovnen igen i ca 15 min til æggene har sat sig.


Server som den er, evt med godt groft rugbrød. Er også godt tilbehør til fx røget makrel - ja, og alt muligt andet. Smager også dejligt kold næste dag. Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig lækkert! Frittata er generelt lækkert, synes jeg. I hvert fald dem, jeg har fået bikset sammen.

    Jeg elsker, at det giver mulighed for at bruge resterne i madpakken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var nemlig overraskende god, og man kan jo osse bruge mange rester i sådan en sag. Tak for hilsen Anita

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...