Sidevisninger i alt

lørdag den 5. juli 2014

Mere liv i haven

Ups, så gik der en lille uge uden mit nærvær her. Men det har været andre steder - nærværet altså. Må bare konstatere her på min anden sommer som ejer af gammelt hus og have at det fylder. På den gode måde vel at mærke, og så er alt jo godt.


Her til morgen stod jeg op til at disse skønheder har åbenbaret sig i min have - det betaler sig med kærlig og tålmodig pleje og høje forventninger:-)


Synet fremkaldte helt spontan barnlig glæde fra det dybeste i mig:-) Hvor er livet ukompliceret lige i dag.

Ugen bød også på igangsættelse af et andet ønskeprojekt - en lille solterasse på min græsplæne ...ja, ja - knap blev man færdig med at male huset udvendigt før nye lidt større projekter kaldte ...


I går blev halvdelen af fliserne lagt, resten kommer i næste uge og så skal der et lille hegn op halvt rundt, så her kan blive helt ugenert ned til den lille grusvej. Hvis du skuer langt nok ned, vil du få øje på en lille jordvold, som er starten på en bålplads ....det blir nok først næste sommer, den blir helt færdig.


Her har også været tid til et besøg hos Samsø Beeing, som havde helt nyslynget, flydende honning i "værkstedet". Honning er kun flyende nogle få dage, hvorefter det får den faste form, som vi kender. Og herefter røres det med forskellige smagstilsætninger. Jeg har aldrig smagt nyslynget honning før - på jordbær! Yderligere fremhævninger vist helt unødvendige - mums for en sommersmag!

Her har også været små feriebørn på 6 og 7 år, og den gamle leg med at fange krabber ved Ballen Havn er slet ikke gået af mode - de hyggede sig, og så var det endda helt gratis:-)

Nu ud i haven igen for at komme videre med arbejdet - Tanten ønsker jer en allerherligst weekend Print denne artikel

4 kommentarer:

  1. Nææ, ruccola med blomster - hvor fint,:-)))
    Ha' en dejlig weekend:-)
    Hilsen Anne

    SvarSlet
  2. Hi hi, præcis Anne - mon ikke det er de flotteste ruccola nogen gartner har set:-) Osse skøn weekend til dig og dine - kh Marianne

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare skønne sommerbilleder, og dejligt, at se at du ikke har spist al floraen i din have! :-) Nyd sommeren og jordbærerne. Om lidt kommer alle de andre herlige sensommergrønsager.. Mums!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thi hi, og hvor dejligt at se dig her. Håber du nyder din Bali ferie big time, og at du snart længes så meget efter Samsø at vi snart mødes her igen:-) Vi skal ha sat gang i et eller andet projekt, ikk! Tak for hyggelig hilsen

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...