Sidevisninger i alt

mandag den 11. maj 2015

Dagens juice og bogen Saft

Lad os sparke ugen i gang med skønne, sunde, velsmagende juicer:-)

Det er ikke til at komme uden om, at det tar' tid hver dag at lave sig en friskpresset juice. Der skal vaskes og skrælles, og maskinen tar' også tid at gøre rent hver gang. MEN nu har jeg lige haft en 2-3 uger, hvor jeg ikke har fået prioriteret det, og jeg kan simpelthen mærke, at min energi blir' dårligere og ikke mindst mangler jeg ingefærens gavnlige virkninger på små ledsmerter.

Så nu er jeg i gang igen hver dag - og jeg glæder mig hver gang til den lækre drik, som bliver forskellig hele tiden, fordi jeg stort set bare juicer hvad jeg har af grønt og frugt i huset. Af og til bruger jeg en opskrift for at eksperimentere med sammensætninger eller nye ingredienser.


I dagens tilfældige juice er der broccoli, 2 stængler bladselleri, 2 gulerødder, 1/4 agurk, ½ citron, en god klump ingefær, 1 æble - alt økologisk selvfølgelig. Det gir jo ikke mening at drikke sprøjtegifte ærlig talt ...og det smager forrygende. Som regel udgør sådan et stort glas min frokost.


Når der skal eksperimenteres er det super med inspiration fra skønne bøger, og for nylig er denne lille bog udkommet. Forfattet af en Sarah Cadji, en ung engelsk kvinde, som følte sig udbrændt og blev syg. Og som efter et års med friske grøntsagsjuicer fik et meget bedre helbred og som nu driver flere juicebarer i London (rootsandbulbs.com)

Helt enkelt detox på hvedegræs - jeg er sikker på, det er højpotent energi

Saft inderholder 50 sunde opskrifter på safter, shots og smoothies, som er fulde med helsebringende juicer. Langt de fleste kun med de gode grøntsager og kun nogle få med frugt. Rene grønne vitaminer, som en helt naturlig del af hverdagen og sundheden. Her er opskrifter til at udrense, til at afgite, til at give energi, som betændelsesbekæmper og som healer hud og som hjælp til vægttab.

Superspændende med ren pollen og rå honning, som indeholder ufatteligt mange gavnlige stoffer

Lær at lave din egen nøddemælk, som også er basis for flere af opskrifterne
Lige nu kan jeg allerede komme frisk persille fra haven i min juice, og så glæder jeg mig til her snart også er masser af mynte og citronmelisse. Brændenælder, mælkebøtteblade og skvalderkål er også helt perfekte at juice.

Og hvad med mineraler fra tang .... 
Bogen er udkommet på Politikens Forlag og koster 150 kr i vejl udsalgspris, det er billigt og den er klart pengene værd:-) Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...