Sidevisninger i alt

tirsdag den 9. juni 2015

Cookies m/ macademianødder

Min meditationsgruppe har ganske enkelt ikke særligt søde tænder, så selv om vi har været 4 tøser her i weekenden, så er det kun meget lidt "sukkerstads", der er indtaget. Men en gang nøddecookies i en kagedåse er gode at ha' på lager:-) De er hurtige at bage og holder sig fint i mindst en uges tid.


24 store cookies
225 gram øko hvedemel
1 tsk bagepulver
2 tsk vanillesukker - helst hjemmelavet
175 gram øko smør
110 gram sukker
200 gram lys muscovado sukker
1 stort æg + en æggeblomme
2 dl grofthakkede macademianødder
2 dl hvide chokoknapper eller hakket hvid chokolade

Pisk smør og de to slags sukker + vanille godt - ca 5 min. Tilsæt æggene og pisk lyst og luftigt. Bland mel og bagepulver og vend dette samt nødder og chokolade i smørmassen. Sæt i køleskab mindst 1 time, gerne længere. Del dejen i 24 lige store stykker og tril til kugler. Sæt dem på bagepapir med god plads (jeg bagte 6 på hver plade) og bag den i forvarmet ovn ved 170 grader i ca 12 min. Lad dem afkøle på bagepapiret et par minutter og derefter på bagerist til de er helt kolde. Det er vigtigt de ikke bager for længe, da de så bare bliver store småkager i stedet for sprøde i kanten og bløde i midten, som en rigtig cookie skal være.


Skoldhed te eller stærk kaffe, en pause på verandaen, når der er en enkelt solstråle og en enkelt cookie er en perfekt kombination:-)

PS: Næste gang snupper jeg flere nødder og mindre chokolade i dem.... bare en idé! Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...