Sidevisninger i alt

fredag den 5. juni 2015

Mary og Isabella på Samsø i morgen:-)

Endelig kom solen helt overbevisende. Hvor skønt, vi trænger. Fra min skrivebordsplads kan jeg se naboens Danebrog vejre, havet som er blikstille og blåt og husets to tykke katte, der slænger sig i hver sin havestol. Alt er godt i min verden:-)

Denne weekend er her igen store begivenheder på den lille ø midt i Kattegat. Først og fremmest kommer den lille prinsesse Isabella til Samsø for at udføre sin første royale opgave, nemlig at døbe vores nye færge. Øen første kommunaltejede færge har vi haft knap ½ år og den har indtil nu heddet MF Samsø. Fra i morgen hedder den Prinsesse Isabella. Færgen besejler ruten Sælvig-Hou.


Jeg skal ærligt indrømme, at jeg selv i første omgang var modstander af, at færgen skulle have nyt navn. Jeg synes at MF Samsø sagde det hele, og gav alle de gode associationer om vores ø. Vi havde taget navnet til os som en selvfølge. Men ok - nu skal den have et kongeligt navn, og det blir sikkert fint at få Samsø forbundet med lidt prinssesestøv og eventyr. Jeg håber, vi kommer til at se prinsessen på Samsø i de kommende år, og at hun måske ligefrem kommer til at se skønheden her, og får lyst til at opholde sig på øen i ny og næ, når hun blir ældre. Nogen må finde en ferieresidens til hende:-)

I morgen skal hun sammen med kronprinsesse Mary døbe færgen her i min by - så her forventes stor "folkefest". Selv har jeg tre veninder fra KBH i huset, så vi har nok andre planer, men jeg byder de kongelige hjerteligt velkommen og håber de må få en dejlig dag med jordbærplukning osv.


Weekenden byder ligeledes på stor Bæredygtig Festival i Ballen. Stort og virkelig flot program, hvor du kan høre og se alt om elcykler- og biler, permakultur-haver, fossilfri ø (Energiakademiet på Samsø), projekt med naturpark og strandeng, affaldshåndtering, sundhedstjek, hør om Danmarks første fællesskabsdrevne økologiske landbrug, lokale kunstnere, naturmedicin og heksekunstner og en masse andet. Der må vi vist forbi:-) Se hele programmet her

Du er også så hjerteligt velkommen hertil - håber vi ses! Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...