Sidevisninger i alt

lørdag den 11. juli 2015

Børnenes bagebog af Katrine Klinken

Min blog kom i sin tid til at hedde Tante Sød, fordi jeg er "tante" til venners børn, som jeg jo ikke er rigtigt i familie med, og så var der et par stykker, der begyndte at kalde mig Tante Sød:-) Og flere af disse børn af mine venner, har i mange år været på weekender hos mig, og noget af det, de elsker, når vi er sammen, er at bage brød og kager.


Så denne her spritnye og opdaterede version af Børnenes Bagebog, som lige er udgivet, og begået af den kendte kogebogsforfatter Katrine Klinken falder bestemt i god jord her i huset.  Bogen indeholder 75 opskrifter på alle de klassiske ting som boller, lagkage, rugbrød, julebag osv. Og nu har det også mere moderne bagværk som macarons, popcakes og rugbrødsboller.


Det allerfineste ved bogen synes jeg næsten er dens autencitet - alle fotos ligner virkelig bagværk, hvor børnene har været i køkkenet og hele processen. Det er superfint, sådan vi de børn, vi selv bager med, kan genkende resultatet.

Helt perfekt med uperfekte knækbrød ...
Her er gode trin-for-trin-anvisninger og bogen er holdt i et lyst og indbydende layout med dejlige billeder og enkle opskrifter. Bestemt en bagebog, som jeg ville ha' lyst til at give i gave til mine veninder med børn eller børnebørn:-)

Bogen koster 225 kr i vejledende udsalgspris

Grønne pandekager tiltaler sikkert de fleste børn ...
Mere fra det salte køkken, som ikke er helt snorlige ...

Hyggelig flødeostekage med katte i karton som pynt
Eclairs i alle regnbuens farver og fri fantasi

Moderne Woopie Pies med smilende ansigter..
Og selvfølgelig fødselsdagsboller med masser af pynt

Rigtig god bagelyst med dine børn:-) Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til, at min datter bliver lidt større, så hun kan arbejde mere selvstændigt i køkkenet, og allermest glæder jeg mig til den dag hun finder på at bage éclairs. Jeg må vist hellere have inspirationen klar :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, kan jeg godt forstå, det er hyggeligt når de små har lyst til at være med og skønt når de kan helt selv:-) Elairs er bare lækkert! Tak for din hilsen Emilie

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...