Sidevisninger i alt

mandag den 13. juli 2015

Karamelmuffins med kirsebær

En af naboernes datter, Anemone, fylder 6 år i dag:-) Tillykke til dig Anemone, håber du får en dejlig dag med din familie og små veninder.

Anemone har ønsket sig kage med kirsebær (og så lige en jordbærlagkage ved siden af), så jeg har afleveret caramel mudcakemuffins med kirsebærfrosting - super lækre, hvis jeg lige skal skamrose mig selv lidt:-)


12 stk cupcakes

Det er meget længe siden, jeg har bagt de her, men de er vildt gode - så godt de kom frem i lyset igen. Og de passer perfekt til kirsebær. Opskriften ligger på det her indlæg.

Frostingen (har jeg lånt hos hende her)
200 gram lidt blødt øko smør
250 gram flormelis
200 gram udstenede friske kirsebær
Saft fra en lille ½ citron
1 spsk hjemmelavet vanillesukker
1-2 æggeblommer

Hak kirsebærrene fint med vanillesukker og citron. Pisk smørret et par minutter og tilsæt herefter flormelis lidt ad gangen og pisk til det her helt lyst og meget luftigt. Tilsæt nu kirsebær lidt ad gangen og pisk hele tiden, sørg for at smørcremen kan "opsuge" kirsebærrene. Tilsæt 1-2 æggeblommer for at stabilisere din smørcreme, så den ikke skiller på grund af saften fra kirsebærrene. Tilsæt kun æggeblomme så meget, som du synes er nødvendigt for at cremen er homogen og luftig.

Hæld i sprøjtepose med tyl og pynt som du har lyst - men et frisk kirsebær er altså fint at bruge, når de er i sæson. Sæt i køleskab indtil de skal serveres. Kan laves et par timer i forvejen.


Håber Anemone synes godt om sine fødselsdagskager:-) Print denne artikel

2 kommentarer:

  1. Hej. Hvor ser de fine og lækre ud :-) Dem må den lille fødselar bestemt blive glade for. Jeg kunne godt finde på at prøve din mudcake muffins opskrift.
    venlig hilsen
    Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette - mange tak. Ja, uha, de er ret gode de mudcakes, netop meget karamel-agtige. Mange tak for din hilsen. Vh Marianne

      Slet

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...