Sidevisninger i alt

lørdag den 10. oktober 2015

Kagekarma af Annemette Voss

Hele 100 kreative kageopskrifter. Og der er ikke én, der ser kedelig ud! Uha, her blir da vist Den Store Bagedyst i det lille hus på Samsø:-)

Endnu en virkelig lækker bagebog fra Annemette Voss er tilføjet samlingen. Hun har for alvor slået sit navn fast med syvtommersøm som mesterbager på den helt gode måde. Og denne bog synes jeg adskiller sig fra de fleste af mine andre bagebøger ved virkelig at være kreativ i ingredienser og udseende. Der er næsten kun nye tilgange til det søde køkken og selv de ganske få klassikere, der er i bogen har fået et twist, fx er der en rabarbersnitte i stedet for hindbærsnitte. Dejligt med så meget nytænkning:-)


Gedigen, lækker og lys bog på hele 280 sider, som er udkommet på Politikens Forlag for få dage siden. Jeg har set den i butikker til 250 kr.

Skriv den endelig på din ønskeliste til jul - det vil du blive glad for. Eller giv den til en bage- og kageglad kvinde nær dig:-)


Bogen starter med et stor afsnit med masser af "how-to-do". Gode fif og tricks til alt lige fra mørdej til at forme roser og temperere chokolade. Altid en god start, da alle de grundlæggende teknikker er særdeles vigtige for et godt resultat ..... Se lige for en smuk karameltærte!


Og en eventyr bryllupskage - "naked" som de kaldes, nu hvor mange af os igen er stået lidt af fondant-bølgen. Den her kan jo sagtens også "bare" være en skøn sommerkage, når du skal holde en glad fest


Vi kommer ikke uden om det - at vi nærmer os juleforberedelserne. Her en enkel og smuk julekage, som jeg bestemt får lyst til at servere for julegæster og hvis sværhedsgrad ikke gir' mig præstationsangst...


Jamen, den ser bare for lækker ud - den blir et must! Sikke mange gæster, jeg skal ha' inviteret:-)


Og er den ikke også bare appetitlig og smuk uden at være for indviklet ..blåbær og citron lyder forresten skønt sammen...



Og haps nogle syndige snitter .... måske lidt svære at få så pæne...


De her er nok de mest "almindelige" kager i bogen - men derfor kunne man da godt få lyst til at kaste sig over dem:-)

Alt i alt kan du nok høre, jeg er virkelig begejstret for det her værk - bare at bladre i den, er en fornøjelse i sig selv. Hvis jeg absolut skulle komme med et forbedringsforslag, så kunne jeg ha' ønsket mig en helt anden farve på bogens ryg - synes bare den postkasserøde slet ikke passer til tidens farver. Og den ser ikke lækker ud i min bogreol. Men skidt nu med det - alt andet spiller bare. Tillykke med den bog, sir jeg bare:-) Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...