Sidevisninger i alt

fredag den 23. oktober 2015

Stor succes med en røde kraut!

Uhmmm, endelig en Kraut, der smager virkelig godt! Det her er mit 3. fermenteringsforsøg, og det ser ud til man åbenbart lige skal øve sig lidt.

Denne kraut opførte sig perfekt fra starten, boblede og gærede stille fra starten, ingen tendens til mug eller noget som helst. Og nu her efter en lille måned er den bare sprød, syrlig og med en rigtig fin smag. Jeg må indrømme, jeg har spist de andre mens for sundhedens skyld - men denne her bliver ikke svær at lokke sig selv til at indtage også for nydelsens skyld:-)



Du kan se HER, hvordan den startede...og opskriften på det.


For at stoppe fermenteringen kommer den nu i køleskab, og så spiser jeg det som tilbehør til måltiderne, blandet i andre salater, på en omelet osv.

Det var godt nok ikke et indlæg, der måske lægger op til dejlig weekend - men du må have en rigtig god een af slagsen. På Samsø er der i dag helt blå himmel og solskin, så jeg må ud og male det sidste af carporten:-) Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...