Sidevisninger i alt

onsdag den 21. oktober 2015

Tomatiseret rød thai karry med rejer

Mine katte får rejer hver dag kl 18, og det er dagens højdepunkt for dem og en hyggestund også for mig:-) Men I guder, det koster mig en bondegård med alle de rejer, og derfor er det sjældent jeg selv får rejer, fordi de altid spiser dem alle sammen!

Men i dag tilkom der sørme også mig en omgang - som varm hovedret i en cremet sauce med tilpas mange grøntsager:-) Den blev rigtig god, så du får da lige opskriften!


Cremet og lækker med sprødt bid fra grøntsagerne, godt med karry, der varmer og så de milde rejer...


Til en pænt stor portion brugte jeg
1 rød peberfrugt
1 ret lille løg
1 stor stængel bladselleri
2 fed hvidløg
1/3 dåse hakkede tomater
200 gram gode rejer
Ca. 50 gram neutral flødeost
Lidt herbamare bouillon
1 tsk karry fra Urtekram
1 spsk rød thai karry pasta
½ spsk æbleeddike fra Urtekram
1 tsk sukker, lidt salt, friskkværnet peber
Lidt kokosolie og smør til at svitse i
Lidt grønt drys - jeg brugte toppen af en fennikel. Men ellers dild ell persille

Start med at hakke grøntsagerne ret fint og svits det hele i kokosolie og smør til det begynder at blive blødt.  Kom karry og rød thai karry i og svits det med kort. Tilsæt nu flødeosten og de hakkede tomater og lad det koge et par minutter. Justér evt med lidt vand, hvis saucen er for tyk. Smag nu til med bouillon, sukker, æbleeddike, salt og peber. Evt mere karry osv. Når det hele smager godt, kommer du rejer i til sidst og varmer det op til lige før kogepunktet. Helst ikke koge rejer, da de bliver seje.

Servér rejesaucen til pasta, ris eller bare flere dampede grøntsager, fx blomkål og broccoli.


Skaldyr er sundt - så nyd dine rejer med største velbehag:-) Print denne artikel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du havde lyst til at give dit bidrag - glæder mig til at læse det:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...